2011. november 15., kedd

Kecsketejes szappan kakaóvajjal

Annyi sok jót olvastam a kecsketejes szappanokról, hogy egészen kedvet kaptam hozzájuk. Kinyomoztam, hol lehet a közelünkben kecsketejet venni, és édesapám ismeretségének köszönhetően sikerült is egy szomszédos faluban élő fiatal házaspártól frissen fejt kecsketejcsihez jutnom. Ment is mind a 4 liter a fagyasztóba azon melegében, és kis idő múlva neki is álltam egy adagnak, mert nagyon kíváncsi voltam, hogyan viselkedik majd így a massza.



Olajai az olíva, kókusz, ricinus és kakaóvaj, utóbbi kettő kiváló hidratáló hatású. A kecsketejes szappanok kifejezetten jók a nagyon érzékeny bőrűek, ekcémások, pikkelysömörrel bajlódók számára, éppen ezért én ebbe a szappanomba nem tettem egy csepp illóolajat és egy pici színezőanyagot sem. Kevesen tudják, hogy még a minőségi illóolajok is a legerősebb allergén anyagok közé tartoznak, ezért a kifejezetten érzékeny bőrrel, bőrproblémákkal küzdők számára ez a szappan egy gyengéd tisztító kozmetikum lehetőségét nyújtja. Önmagában nem gyógyszer, azonban sokaknál csupán egy ilyen szappan használata is képes visszaszorítani az ekcémát a bőrfelületein, hiszen nincs tele mesterséges és allergén anyagokkal. Normál és zsíros bőrűek is használhatják, de száraz bőrre a legjobb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése