2011. december 22., csütörtök

Meglepetés szappan - első alkannás kísérlet

Egy újabb szappant mutatok meg nektek alkotásaimból. Ez egy különleges kísérlet eredménye, ezért is lett a bejegyzésem címe meglepetés szappan. :) Szeretnék a kislányomnak lila szappant készíteni, ami természetes összetevőkből nem is olyan egyszerűen kivitelezhető. (Megjegyzem, igen sok natúrnak hirdetett mély-lila szappannal találkozom úton-útfélen; jó ha tudjátok, ilyet csak mesterséges szappanszínezőkkel lehet elérni, amik persze nem mondom, hogy rosszak, vagy károsak lennének, de nem természetesek.) Így történt, hogy alkanna növény gyökeret szereztem be szárítva, amiből olajos ázatot (macerátumot) készítettem, és ezt használtam fel zsírfeleslegbe a szappanom egyik részébe. Az alkanna gyógynövényről sok szépet olvastam már, de számomra most kifejezetten a lilás szín elérése lett volna a cél általa. Amint a képen is látható, lilának nem éppen mondható a szappanom egyik színárnyalata sem, de nekem végeredményben így is tetszik. :)



Úgy sejtem, a lilától jelentősen eltérő színárnyalatot több dolog is eredményezhette. Egyrészt; ebbe a szappanba is került tejsavó por, nem is kevés, ami befolyásolta a massza pH-ját. Másrészt kecsketejes szappanról van szó, ami eleve másként viselkedik, mint egy vízzel, vagy gyógyteával készült szappan. Harmadrészt ebbe a szappanba került Jázmin és Kubeba olaj is, és talán mindez a kényeztető jó hatás egyszerre már túl sok volt az alkannás olajomnak. :) Ettől függetlenül elégedett vagyok a szappannal, még ha nem is lett lila. :) Került bele olíva olaj, kókusz, pálma, ricinus, és extrának mandula olaj is, szóval egy igazán kényeztető szappan született. Szárazabb bőrűeknek javaslom, illóolaj tartalma miatt, érzékenyebb bőrűeknek, gyerekeknek nem ajánlom. (Az én kislányom azonban csak illatozó szappannal szeret fürödni, de szerencsémre neki nem érzékeny a bőre. :))


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett az új szappan! Ügyes vagy, mint mindig! Gratulálok! :)Legközelebb tutira összejön a lila Leusnak! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Zsuzsi, örülök, hogy tetszik.

    VálaszTörlés