2011. november 23., szerda

Kubeba szappan földimogyoró olajjal

Szerettem volna egy szappant készíteni a férfiak számára is. Már csak azért is, hogy ne higgyék, nem gondolok rájuk, hiszen ők is megérdemelnek egy kis kényeztetést és figyelmet. :) A színválasztásom a fehérre, zöldre és feketére esett (amit a kép kevésbé ad vissza), ilyen lett a kész szappantömb:


A szappan az olíva, napraforgó és kókuszolaj mellett két számomra új alapanyagot is tartalmazott; pálmavajat és földimogyoró olajat. Elég rögös út vezetett odáig, hogy itt vidéken megtaláljam az ideális pálmavaj-lelőhelyet, de nem adtam fel és sikerült! :) Az egyik kedves helyi lángosostól sikerült beszereznem (ezúton is hálás köszönetem érte, hogy támogatja a munkámat), és sebtiben ki is próbáltam; nagyon jó állagot biztosít a szappannak. A földimogyoró olajat zsírfeleslegben kapta meg a szappan,ami a mellett, hogy vitaminokban gazdag és jól táplálja a bőrt, egy jó habzást is biztosító olaj.



Illatának a kubebát választottam, és nem bántam meg. A kubebabors olaja erősen citrusos jegy, talán legjobban a citromhoz hasonlít az illata, de mégis sokkal markánsabb annál, és tartósabban megmarad a szappanban, mint a citrom illóolaja. Stresszoldó hatású, amire talán a férfiaknak még nagyobb szüksége van, mint a nőknek. Ők azok, akik kevésbé mutatják meg a környezetüknek, mi zajlik bennük, a lelkük mélyén, míg a nők hamarabb tudatják ezt szeretteikkel. E mellett a kubebának bőrtisztító, bőrnyugtató és izzadásgátló hatása is van, ami jól passzol egy férfi szappanjába.

A szappan színeit aktív szénporral (fekete), zöld agyaggal (zöld), és cink-oxiddal (fehér) értem el. A szénpor önmagában is igen erős abszorbens, kiválóan megköti felületén a szennyeződéseket, a zöld agyag pedig jól kiegészíti ezt a hatást antibakteriális és hámosító tulajdonságaival.

Végül is ennek a szappannak sem az illata sem a megjelenése nem zárja ki, hogy nők is használhassák, de egyértelműen jobban illik a férfiakhoz. Használják egészséggel! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése