2011. november 24., csütörtök

Natúr kecsketejes szappan shea vajjal, festőbuzér porral

A sok illatozó szappan mellett nem felejtettem el azt a célomat sem, hogy illatanyagmentes szappanokat készítsek, amit az érzékenyebb bőrű emberek is nyugodtan használhatnak. Így született meg egy újabb kecsketejes szappan, ezúttal kicsit színezve, hogy ne legyen olyan egyhangú. :)



Folyadéknak - mint a korábbi kecsketejes szappanjaimban is - 100%-ban használtam kecsketejet. Olajai az olíva, napraforgó és kókusz mellett a zsírfeleslegben hozzáadott shea vaj, mely tökéletes bőrápoló; hidratál és ápol egyben. Én testápoló krém helyett is ezt használom már jó ideje. Még enyhe égési sebekre is kiváló gyógyír a finomítatlan shea vaj. Ezt már volt szerencsém kipróbálni egy konyhai malőr során, miután a forró zsírral megégetett ujjamat vékonyan bekentem sheával. Valóban pikk-pakk elmúlt a fájdalom és a bőrpirosság is.

Színezéknek festőbuzér növény gyökerét használtam, amit apróra daráltam és így került bele a szappanmassza felébe, ez adja a rózsaszín árnyalatot. Ezt a növényt már több ezer évvel ez előtt is használták textíliák színezésére, többek között az ókori Egyiptomban és Mezopotámia területein is. Festőanyaga az alizarin, aminek használata a szintetikus színezőanyagok megjelenésével párhuzamosan háttérbe szorult.

Szárazabb, érzékenyebb bőrűeknek, bőrproblémákkal kűzdőknek ajánlom, de nyugodtan használhatja bárki, aki kedvet érez hozzá. :)

5 megjegyzés:

  1. Most már komoly gondban vagyok. Eddig azt hittem tudom melyikből szeretnék, aztán csak jönnek jönnek az újak, a szebbek. Nem ér!

    VálaszTörlés
  2. Ne fogd vissza magad Vikikém, válogass nyugodtan, a végső döntést meg nyugodtan rámbízhatod majd. :)

    VálaszTörlés
  3. Meg lesz, meg lesz! Hétvégén átgondolom, aztán küldöm a listát.

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok,nagyon ügyes vagy! Én is "szappanozom",bár nincs blogom,ez egy nagy "szerelem"tényleg!Mától én is a rendszeres olvasód vagyok!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Juccantó! Nagy szeretettel üdvözöllek itt a blogomon. :) Köszönöm kedves soraidat, tény, hogy ha egyszer valaki elkezd szappanozni, akkor nincs megállás. :D Neked is sok sok örömöt kívánok a szappankáidban, és ha netán lesz blogod, szívesen megnézném a műveidet. :)

    VálaszTörlés