2012. július 12., csütörtök

Holt-tengeri iszapos szappanok

Már egy alkalommal készítettem szappant Holt-tengeri iszappal, alapvetően hajmosásra. és összességében nagyon jó visszajelzéseket kaptam a barátoktól, ismerősöktől. Konkrétan két ember volt, aki azt mondta, számukra nem ideális ez a szappan, de ez is érthető, hiszen nem vagyunk egyformák fizikai testünkben. :) A többi szappantesztelő örömmel használta a szappant.Volt, akinek a vékony szálú, gyenge haja megerősödött tőle, volt, akinek a gyulladt fejbőrét hozta rendbe, és volt, akinek pedig az arcbőrére vált be nagyon. Olyan is akadt, aki azt mondta, egyszerűen jó érzés neki, hogy nem a bolti vegyszeres hajsampont használja, és már csak ezért is örült a szappannak.

Ezen felbuzdulva egy újabb Holt-tengeri iszapos szappant készítettem, ám ezúttal is változtattam kicsit a korábbi recepten - ha nem is sokat. :) Shea vaj is került a szappanba, hogy egész testre kényelmesen használható szappan legyen belőle. Az illata maradt ylang-ylang, de egy kis citrommal is megspékeltem. :) Mindezek mellé itt is meleg eljárást alkalmaztam (gőz fölött "főztem" a szappanmasszát), és egészen szép, homogén szappan lett a végeredménye.






Szerencsére sikerült eltalálnom az iszap mennyiségét, így nem lett túl iszapos a szappan, de mégis gyönyörű szürkés-fekete színt kapott tőle. A Holt-tengeri iszap tele van ásványi anyagokkal, méregtelenítő, bőrtisztító hatását sokan dicsérik. Remélem, ez a szappan is jó szolgálatot tesz majd az emberek egészsége érdekében. :)

4 megjegyzés:

  1. Díjat kaptál tőlem, nézz be hozzám :) http://tunderviola.blogspot.hu/2012/07/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép! A virág alakú, pedig mint egy bársony!
    T.R.Szilvia

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen Viki, hamarosan továbbítom a díjat - csak érjek el odáig! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves vagy Szilvi, köszönöm. :) Örülök, hogy benéztél hozzám! :)

    VálaszTörlés