2012. október 31., szerda

Tejsavós szappan cickafarkfűvel

Ismét előkerült egyik kedvenc gyógynövényem, a cickafarkfű (Achillea millefolium), pontosabban a belőle készített macerátum. Ám ezúttal tejsavóval kombinálva alkottam belőle többfunkciós szappant. :) Házi bocitejből készítettem itthon sajtot, és a megmaradt átszűrt tejsavót lefagyasztottam - gondoltam, ebből minden bizonnyal egy jó kis szappanka fog születni. Első gondolatom az volt, hogy intim szappant tervezek hölgyeknek, de a tejsavó és a cickafarkfű sokoldalúságát kihasználva végül kétféle szappant készítettem az alapmasszából.

A cickafarkfű külsőleg a bőr és nyálkahártya elváltozásainál gyulladáscsökkentő és sebgyógyító-hámosító hatású is egyben. Belsőleg használva teája ajánlott különféle gyulladással járó betegségek kezelésére, mint pl. bélrendszeri problémákra, ínygyulladásra, de kiváló görcsoldásra is. Ülőfürdőjét számos esetben használhatjuk, így nőgyógyászati/kismedencei gyulladásoknál, prosztatagyulladásnál, aranyér esetén, miómáknál is.



Mindkét szappan alapját olívából, pálmavajból, kókuszvajból, ricinusból, repcéből és lenmagolajból álló cickafarkfű-macerátumos szappanmassza képezte, melyet tejsavóval és cickafarkfű teával bolondítottam meg. A massza egyik része maradt "szűz", tehát sem illóolajat, sem egyéb adalékot nem raktam bele, míg a másik felébe került némi kakukkfű illóolaj. Ez utóbbit a gyógynövényes illatokat kedvelőknek ajánlom. :) A kakukkfű illóolaj (számomra) kellemes illata mellett ízületi gyulladásokra is jótékony hatással van, bár én leginkább (náthás időszakban) párologtatásra használtam eddig - kitűnő nyákoldó hatású, gyulladáscsökkentő, levendulával vagy teafával ötvözve különösen jó fertőtlenítő hatású.



Az illóolaj nélküli szappanokat jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki kényeztetni szeretné a bőrét, akinek esetleg valamilyen bőrproblémája (ekcéma, pikkelysömör, gyulladás, seb) van, és hölgyeknek intim mosakodáshoz is. Natúr illatának köszönhetően uniszex, és összetételének köszönhetően gyerekek is bátran használhatják.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése