2012. október 31., szerda

Mangóvajas-kecsketejes szappanok

Eddig csak egyszer készítettem mangóvajjal szappanokat, épp ideje volt egy újabb receptet készítenem ezzel a különleges bőrápoló tulajdonsággal rendelkező növényi olajjal. A mangóvaj a shea és a kakaóvajhoz hasonló ápoló hatással rendelkezik, de könnyebben felszívódik a bőrön át, mint két társa, ezért gyakori alapanyaga pl. krémeknek, ajakápolóknak is. Ápoló hatása mellett antioxidáns hatású, segít fiatalon tartani a bőrünket.



Ennek a szappannak alapfolyadéka kecsketej és Szent József forrásvíz (amit Egerből hoztam magammal, mikor kedves barátnőmet és családját látogattuk meg). Olajai olíva, pálma, napraforgó, ricinus, repce, lenmagolaj, valamint shea- és kakaóvaj, zsírfeleslegben pedig jó adag mangóvajat tettem a masszához. Aki figyelmes, láthatta, hogy ebbe a szappanba bizony nem tettem kókuszvajat, mégpedig azért, hogy az extra száraz bőrűek is nyugodt szívvel használhassák. (A kókuszvaj alapvetően egy csodálatos bőrtápláló olaj, elszappanosítva azonban erőteljes tisztító hatásának köszönhetően az érzékeny bőrűeket száríthatja.)



Hogy némi színe is legyen ennek a szappannak, egy kis rózsaszín agyag port tettem bele, ez illett a bőrápoló szappanreceptbe is. :) Illatanyagot is csak nagyon visszafogottan használtam, pacsuli illóolaj formájában. Néhány gyerekmintás szappanba sem illatanyag, sem színanyag nem került.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése