2012. október 31., szerda

Ichtiolos szappan

Újabb adalékanyagot próbáltam ki a szappanjaimba; ezúttal egy gyógyszertárban elérhető kénszármazékot, az ichtiolt szerettem volna kipróbálni, mert már sok jót hallottam róla, milyen eredményesen lehet vele kezelni a problémás, pikkelysömörös, ekcémás, gyulladt bőrfelületeket. Horribilis ára arra enged következtetni, valóban hasznos alapanyagról van szó. :)



Ebbe a szappanba került olíva, kókusz, repce, ricinus, pálmavaj és lenmagolaj, valamint pikkelysömörös illetve ekcémás bőrűeknek kifejezetten ajánlott földimogyoró olaj, shea vaj és általam készített körömvirág-macerátum. Alapfolyadékának jelentős része kecsketej.




Említették nekem a már tapasztalt szappanos kollégák, hogy az ichtiol elég markáns illatú vegyület, de most én magam is megtapasztalhattam. :) Számomra az illata (szaga?) a gázolajéra hasonlít a leginkább, de szerencsére azért a szappan érésével, száradásával ez az illat sokat gyengült. :) Próbáltam a gyógyszappanos-illatot némi bergamott és rozmaring illóolajjal enyhíteni, de azért a mentolos illaton még át-át sejlik az ichtiol illata is. Elviselhetetlenül büdösnek semmiképpen nem mondanám, de ettől a szappantól senki ne várjon rózsaillatot. Illat helyett viszont különleges gyógyhatását élvezhetik használói.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése