2012. november 2., péntek

Hajmosó szappan csalángyökér főzettel

Újabb hajmosó szappant készítettem, lévén a korábbiak elfogytak. A sörös-csalános hajmosó szappan receptjéből indultam ki, de ezúttal nem sört használtam folyadéknak, hanem csalángyökér főzetet, Gyuri barátom jóvoltából  igazi tanyasi kecsketejjel (megközelítőleg 2/3-1/3 arányban). A csalángyökér tea hajhullásra és korpásodásra is kiváló, zsírosodásra hajlamos hajra ajánlott.



Hagyományosan alapolajaim az olíva és pálma, valamint az átlagosnál nagyobb mennyiségű kókusz és ricinus a jobb habzásért. Ezekhez adtam még napraforgóolajat, repcét, valamint földimogyoró olajat (superfat) és shea vajat, mindkettő előnyös a pikkelysömörös bőrfelületek kezelésében.

A szappannak nem csupán színezésére szolgált a kurkuma, hanem erőteljes antioxidáns hatását is élvezheti majd az, aki ezt a szappant használja. A kurkuma a gyömbérfélék családjába tartozik, a keleti konyhában gyakran használatos fűszer. Mostanában én is előszeretettel használom húsételek ízesítőjeként, de legutóbb a brokkolikrémlevesembe is került belőle egy kávéskanálnyi. :) A kurkuma a legújabb kutatási eredmények tükrében hatékonynak bizonyult különféle rákos megbetegedések kezelésében, emellett természetes fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő, méregtelenítő és májtisztító, és segíti a zsíranyagcserét is.



Zöld agyag por is került ebbe a szappanba, ami reményeim szerint szintén segít majd a zsírosodás gátlásában. A haj csillogásáért és egészségéért pedig házi tojás sárgáját és termelői virágmézet is kevertem a masszába.

Illóolajokat is igyekeztem úgy választani, hogy korpás fejbőrre (ánizs) és zsíros hajra (citrom és menta) egyaránt kedvező hatást gyakoroljon ez a szappan. Kíváncsian várom a tapasztalatokat. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése