2012. november 5., hétfő

Gesztenyés szappanok

Az idén én sem maradtam ki a gesztenyeszezonból - már ami a szappanozást illeti. :) Kislányommal rengeteg vadgesztenyét gyűjtöttünk, és ebből párat a szappanjaimhoz is felhasználtam. A vadgesztenye virága, levelei és termése is sokoldalúan felhasználható, többek között visszérkenőcsökbe, aranyeres problémák kezelésére is alkalmazzák ezt a gyógynövényt.


A leánykám már meg sem lepődik, mikor az anyja arról beszél, hogy valamit szappanba akar tenni, sőt! Most is mindenkinek elújságolta a családban, hogy lényegében azért gyűjtünk gesztenyét (tonnaszám), mert az mind anyának kell majd a szappanba. Így gyűlt össze nálunk közel fél mázsa vadgesztenye, amiből kb. 12 szemet pucoltam meg, reszeltem le, szárítottam, majd daráltam porrá, és így tettem az alábbi szappanmasszába.


Alapfolyadéknak kecsketejet használtam némi vízzel. Azért is tértem át a tiszta kecsketejes szappanokról a kecsketejes-tisztított vizes kombinációra (kb. 2/3-1/3 arányban), mert a tisztán kecsketejjel készült szappanok sajnos nagyon hamar elkoptak, hamar elpuhultak, így csak rövidebb ideig lehetett használni őket.


Felhasznált olajok ebben a szappanomban: olíva, pálma, kókusz, ricinus, lenmag és repce, shea vaj, superfat pedig földimogyoró olaj és szőlőmagolaj.Vannak olajok, amiket soha nem hagyok ki a szappanjaimból (ilyen pl. a ricinus és az olíva olaj), és amiket szeretek zsírfeleslegben használni  mert tapasztaltam áldásos hatásukat. A földimogyoró olajat gyakran előveszem mostanság, nagyon megkedveltem. Nem csoda, hiszen a száraz bőrre kifejezetten jó, hidratáló, rugalmasságot adó hatásáról ismeretes. A szőlőmagolaj hatékony kozmetikai szer: a bőr simaságát, rugalmasságát biztosítja, megelőzi korai öregedését, képes a kollagén szöveteket regenerálni, növekedésüket stimulálni, a petyhüdt bőr állapotát javítani. A bőrbe könnyen és gyorsan felszívódik, különösen alkalmas száraz, érett bőr ápolására.(Forrás)

A masszát két részre osztottam, az egyikből fahéjas, a másikból csokis verzió született.

A gesztenyés-fahéjas szappanokba karácsonyi hangulatot idézően őrölt fahéj, valamint fahéj és citrus illóolajok keveréke került. A szappan vérkeringést serkentő hatású, ezért semmiképpen nem ajánlom érzékeny bőrűeknek és gyerekeknek, azonban narancsbőrre kiváló.



A gesztenyés-csokis szappanokba kakaópor került színezőanyagnak, illata pedig geránium illóolaj adja. Ezt a szappan már az érzékenyebb bőrűek is használhatják, a geránium faggyúmirigy-működést szabályozó hatásának köszönhetően minden bőrtípusra ajánlott.
A szív alakú szappanok különlegessége, hogy közepükben egy kis rózsaszín szappanszívecskét rejtettem el, amit a szappan használója csak fürdés közben fog felfedezni, ahogyan kopik a szappan. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése