2015. március 18., szerda

Levendula-teafa szappanok kendermagolajjal

A hosszú szünet utáni első szappanom receptjének tervezésénél a sokak által annyira kedvelt levendulára esett a választásom. Egy darabig nem is volt nehéz tervezgetnem: természetesen levendula teát használtam folyadéknak, levendula és teafa illóolajjal gazdagítottam, és gyulladáscsökkentő hatása miatt most elsőként kendermagolaj is került ebbe a szappanba. Végül csak nehéz helyzetbe kerültem, mikor a végső simítás maradt csak hátra a recept elkészítésénél: milyen legyen a szappan színe? Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés: maradjak a szélsőségesen natúr vonalon belül, vagy egy kicsit feszegessem a határokat? Alapvetően jobban szeretem a natúr változatokat, de gondolnom kell arra, hogy nem csak én, hanem a rokonaim, barátaim, ismerőseim is használnak majd belőle.

Így történt, hogy ennek a szappanmasszának kétféle színváltozatát készítettem el: az egyik kárminnal, a másik kozmetikai pigmenttel készült. A kozmetikai pigmentekből én kavartam ki a lila színt, és kíváncsian vártam, milyen intenzitású is lesz majd a szappanban. Meglepődtem... :) Már csak azért is, mert először a lila színből valami furcsa-csúnya sötétszürke szín lett, de szerencsére másnapra a darabolásnál már egészen visszanyerte a szappan lila színét. A kárminnal készült szappan szintén meglepetés volt, mert csak vízzel való érintkezés hatására (magyarán használat közben) adja ki igazán a lila színét, az első használat előtt nagyon halvány rózsaszínnek hat.


Formailag is több féle kivitelben készültek szappanok. A kozmetikai pigmenttel készült tömbszappanok mintázásához egy kedves és általam nagyra becsült szappanos társam, Ildikó blogján látott technikát használtam, a szappanom tetején így lett csipkéhez hasonló mintázat. A kárminos szappanok szilikonformába öntve nyertek maguknak saját alakot.

A levendula illóolaj nyugtató hatású illata, és a zsíros bőrre gyakorolt jótékony hatása, valamint a teafa illóolaj antibakteriális hatóanyagai miatt is ajánlatos használni ezt a szappant. Száraz bőrűeknek nem ajánlott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése