2015. március 18., szerda

Zöld tea szappan - férfiaknak is :)

Olyan szappant készíteni, ami uniszex, mindig kihívás. Ilyenkor több szempontot kell figyelembe venni, bár azt hiszem, a szappant használók szemszögéből a két legfontosabb tényező az illat és a megjelenés. :)

A zöld tea szappan tervezésekor éppen ezért választottam tömbszappan-formát, valamint teafa és kubeba illóolajokat a zöld tea mellé. De mielőtt bárki azt hinné, hogy ne gondoltam volna némi kényeztetésre is, a szappanba mézet és méhviaszt is tettem, hogy egy krémesebb, habzóbb, finomabb szappan legyen a végeredmény.

Eddig nem használtam mákolajat szappanba, de most ezt is kipróbáltam. :) A mákolajról rengeteg jót olvashatunk a szakirodalmakban; tele van ásványi anyagokkal (kálcium, kálium, magnézium, foszfor), tartalmaz vasat és nem kevés E-vitamint is. Étrendünkbe beépítve megelőzhető segítségével a csontritkulás és a trombózis kialakulása, normalizálja a vér koleszterinszintjét, növeli a szellemi teljesítő-képességet, idegerősítő és nyugtató hatású. Szappanban leginkább sebgyógyító tulajdonságát szerettem volna kihasználni, így került "superfat"-ként a szappanmasszába.



Zöld színét zöld agyag porral értem el, ami zsírosodásra hajlamos bőrtípusra ajánlott, a hozzáadott mákszemekkel pedig gyenge kellemes masszírozó élményt nyújt ezzel a szappannal a fürdés. :)

Földimogyoró olajat is tartalmaz, ezért mogyoróallergiásoknak használata ellenjavallt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése